راه های بالا بردن امنیت کامپیوتر جهت مقابل در برابر هک شدن و برنامه و بد افزارهای مخرب
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Information Technology و آدرس itsh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یکی از روشهایی که افراد هنوز از آن استفاده می کنند دزدیدن پسورد از روی حرکت دستهای شماست هنگامی که پسوردتان را وارد می کنید مراقب چشمهای اطرافتان باشید و یا بدون رودربایستی از صاحبان چشمها بخواهید که جایشان را تغییر دهند.
افراد حرفه ای همچنین رو به سرقت Cookie آورده اند این کلوچه های خوشمزه اطلاعات حیاتی را نگه می دارند البته به صورت کد ولی با کمی تکاپو میتوان آن را از حالت کد شده در آورد تا اطلاعات مفیدی به فرد بدهد.
سعی کنید تا جایی که امکان دارد پسوردهایتان را ذخیره نکنید از جمله پسوردهای ایمیل، سایت های اجتماعی و Outlock چرا که برنامه های وجود دارد که با اجرا کردن آنها پسوردهای شما را از حالت ستاره در می آورد و پسوردتان را آشکار می سازد.
به هنگام ورود به محیط های چت ، ایمیل و شبکه ای اجتماعی و مواردی از این دست گزینه "به خاطر سپردن رمر عبور" را که معمولا" به شکل چک باکسی قابل مشاهده است، غیر فعال نمایید و پس از خروج نیز حتما" signout کنید.
هنگامی که می خواهید وارد mail box خود شوید بعد از وارد کردن نام کاربری و پسورد روی لینک secure در پایین sign in کلیک کنید با اینکار اطلاعات شما به صورت رمز شده به سرور یاهو فرستاده می شود واگر کسی از sniffing در بین انتقال اطلاعات استفاده کند نمی تواند اطلاعات شما را به سرقت برد.
تروجان ها یکی از روشهای متداول هک بین کاربران است هرگز از شخصی در اتاق های چت عکس یا فایل دریافت نکنید اگر کسی خواست عکسش را برایتان بفرستد از او بخواهید که عکسش را در پروفایلش بگذارد.
هنگام دانلود کردن برنامه ها سعی کنید از سایت های معتبر، برنامه هایتان را دانلود کنید و اگر هم ممکن نبود حتماً از سایت موردنظر اطمینان پیدا کنید و بعد از دانلود فایل ها را ویروس یابی کنید .
اگر نیازی به اطلاعات history ندارید هر از چند گاهی آن را پاک کنید مخصوصاً موقعی که در کافی نت و یا خانهء دوستتان هستید.
keylogger ها برنامه های جاسوسی هستند که می توانند اطلاعات شما را ضبط و ثبت کنند و بیشتر آنها این قابلیت را دارند که اطلاعات ثبت شده را هر چند روز یکبار به ایمیل شخص بفرستند .از نصب keylogger ها نمی توان به طور ۱۰۰درصد آگاه شد پس حتماً مواظب باشید . مثلاً دوست شما روی سیستم خودش ممکن است keylogger نصب کند و اگر شما هم امنیت را رعایت نکنید شخص میتواند بدون هیچ گونه زحمتی به خود اطلاعات شما را به سرقت ببرد در ضمن ویروس یاب ها هم کاری به کیلاگرها ندارند .
هرگز برای اطلاعات مهم خود از کامپیوترهای عمومی استفاده نکنید . بعضی از افراد همین که اینترنت رایگان در جایی پیدا می کنند بدون هیچ گونه درنگی شروع به وارد کردن اطلاعات خود می کنند.
در انتخاب کافی نت ها دقت کافی به خرج دهید ممکن است با یک اشتباه اطلاعاتتان به سرقت رود.
از یک برنامه آنتی ویروس و امنیتی update شده استفاده کنید اگر ویروس یاب شما به روز نباشد ، ممکن است سیستم شما به حیاط خلوت انواع ویروس و تروجان و برنامه های مخرب تبدیل شود!
حتماً از یک فایروال در سیستم خود استفاده کنید. ویروس یاب های معروف و شناخته شده معمولا" فایروال های خوبی دارند.
سیستم عامل خود را همواره به روز نگه داشته و از انباشتگی فایل و فولدرهای بلا استفاده در آن تا حد ممکن اجتناب نمایید.
برنامه های خود را همیشه update کنید مخصوصا برنامه هایی که بیشتر با اینترنت سرو کار دارند.
پورت های سیستم خود را چک کرده و از بدون اشکال بودن آنها مطمئن شوید. (با استفاده از دستور netstat در RUN)
همواره Task maneger را بررسی کرده تا در صورتیکه برنامه مشکوکی در آن هست آن را غیر فعال نمایید.
بسیاری از حملات امروزه از طریق مرورگرهای وب صورت می گیرد. لذا مرورگر خود را به روز نگه داشته و همواره از مرورگرهایی که امنیت بالایی دارند استفاده نمایید.
داشتن یک آنتی تروجان به روز شده روی کامپیوتر برای کنترل تروجان های مفید است.
توصیه می شود به هیچکس اعتماد نکنید، اعتماد شما ممکن است به قیمیت هک شدن اطلاعاتتان تمام شود.
مهمتر از ابزار ها و برنامه های امنیتی خود شما هستید، پس احتیاط و دقت یک کاربر با تجربه کامپیوتر و اینترنت تا حد زیادی از هک شدن جلوگیری می کند.

هنگام ایجاد ایمیل در سایت هایی مثل یاهو ، گوگل و .... سوالات امنیتی را که برای یادآوری رمز عبور شما مفید هستند را با دقت پاسخ داده و به خاطر بسپارید.
ایمیل هایی که حاوی پسورد و نام کاربری شما در سایتهای متفاوت می باشد (هنگام ریجستر کردن معمولا بعضی از سایتها برای شما میفرستند) را حتما پاک کنید. اگر شما این کار رو نکنید ، در صورت هک شدن، هکر با یه تیر دو نشون می زنه!


نظرات شما عزیزان:

تبادل لینک 9رنگ
ساعت0:05---31 شهريور 1392
_1 _ سلام

_2 _ در صورت تمایل ما را با آدرس<<<< http://9rang.ir/product.php?id=3

_3 _ و عنوان پودر پرپشت کننده مو لینک کنید

_4 _ سپس لینک خود را در این صفحه قرار دهید<<<< http://9rang.ir/link

_5 _ موفق باشید


دانیال ایمانی
ساعت11:07---26 شهريور 1392
یک دنیا ممنون

دانیال ایمانی
ساعت11:07---26 شهريور 1392
یک دنیا ممنون

دانیال ایمانی
ساعت11:07---26 شهريور 1392
یک دنیا ممنون

صفورا
ساعت11:05---26 شهريور 1392
عالی

صادق رضایی
ساعت11:05---26 شهريور 1392
ممنونم عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ شامل مطالبی در مورد IT ، علوم مختلف کامپیوتری و پروژه های دانشجویی است. با امید آن که بتوانم به شما عزیزان و دوست داران IT ، یاري برسانم.در ضمن وبلاگ ديگري از من با نام "زندگي با عشق" موجود است كه آدرس آن را ذكر كرده ام. lifestyle2013.blogfa.com
آرشيو مطالب
مهر 1392
شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 شهريور 1391 خرداد 1391